شروع دوباره

کلمات کلیدی

در مسیر نو شدن... پس از شکست

دوشنبه, ۶ فروردين ۱۳۹۷، ۰۸:۴۷ ب.ظ



این عکس نوشته ی دکتر شیری خلاصه و مفید نکات کلیدی "مکانیزم شکست" و "مکانیزم موفقیت" رو بیان میکنه. 

آدرس شکست های من : نداشتن استراتژی مشخص برای زندگیم بوده. هیچ وقت برنامه ریزی بلندمدت برای زندگیم نداشتم. جز افرادی بودم و هستم که می خواستم یک شبه ره صدساله رو طی کنم.

اهدافم رو معمولا وقع بینانه انتخاب نکردم. در واقع خیلی سال ها بوده که اصلا هدفی مشخص نکردم! به جای هدف، آرزو ها و هوس ها زندگیم رو تسخیر کردند.

در حال حاضر به مدد سقوط های مکرر، سپهری بودنم کمتر شده و در حال حاضر بر روی زمین هستم و تقریبا موانع رو شناسایی کردم و می دونم که پریدن از روی موانع کافی نیست موانع رو باید کاملا از سر راه برداشت... مهمترین موانع من هم در مسیر موفقیت اهمالکاری و کمال طلبی بالا هست و روانی درگیر مقایسه و افسرده...

اما اون چمله ی آخر! "کمک بگیر!!!" برام خیلی خیلی سخته... اصلا یکی از نقطه ضعف های بزرگم همینه! در حال حاضر بیش از هر زمانی به کمک احتیاج دارم ولی نمی تونم... یکی از آسیب های جدی کمال طلبی بالا در من، احساس همه چیز فهمی و بهتر فهمی از بقیه بود که باعث انتخاب های اشتباه در مهمترین و تاثیرگذارترین تصمیمات زندگیم شد...اون زمانی که باید کمک می گرفتم نگرفتم...

الان می دونم که باید بیش از پیش توکل کنم به خدا و از خودش کمک بخوام که بهم جرات بده برای برداشتن قدم های تازه و ساختن این زندگی ویرانه... کمکم کنه برای ایجاد فرصت های تازه که در موقعیت فعلیم به هیچ وجه کار راحتی نیست...

خدایا به امید تو... امیدوارم به نگاه و لطف بی نهایت تو...

  • موافقین ۰ مخالفین ۰
  • ۹۷/۰۱/۰۶
  • ۶۸۳ نمایش
  • لیلی

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی